Ana Sayfa Yazılar Dış Dünya Hindistan Tamil Nadu Seyahati, 12-21 Ocak 2017

Hindistan Tamil Nadu Seyahati, 12-21 Ocak 2017

Hindistan’da 6 ay önce ektiğimiz ağaç boyuma yaklaşmış. Münbit toprak.

Hindistan, anne bir ülke. İslamiyetteki ümmet (anadaşlık) anlayışı ile benzeş.
Evet; Türkiye’nin fikri kaynağı Türkistan ve HİNT’erlandı.

Türkiye dışına çıkıp bakmamız gerekiyor. Hem de acil olarak. Dünya yeniden kuruluyor. İçerdeki kakafoni, dışarıda elan oluşmakta olan gelişmeleri görmemizi engelliyor. On gündür Türkiye dışındayım ve içerde iken sürekli gözlerimiz bağlanıyor.

Bosna’dan Bengaldeş’e Hanefi/Maturidi/Yesevi’lerin şifresi gözlerindeki nur ve yüzlerindeki tebessümdür; Hint’de hep böyle selamlaştık.

Türkiye, Hindistan ile akraba topluluk ilişkisini neden kurmuyor hala? Doğu’daki Rumeli’dir Hint Kıtası. Osmanlı ile Babür’ü günümüze taşımalıyız. Sosyolojimiz birlikte mayalanmış.

Guney Hindistan Coimbatore 1904 tarihli Cami../ Mosque in South India Coimbatore City builded in 1904.

Hindistan’da bugün Ponga Festival Şenlikleri düzenlendi. 14 Ocak’ta Güneş ışınlarının dünyaya geliş yönü değişiyor ve bu bayram olarak kutlanıyor.

Hindistan Medeniyetinin temelinde Güneş ve Astronomi var. Biruni kitabında en çok kullanılan iki kavram: Güneş ve Ay.

Mısır ve Arabistan’dan ithal sosyolojimize aykırı siyasi yapılardan hızla uzaklaşıp, Türkistan ve HİNT’erland’la yakınlaşmamız lazım.
Hindistan Basbakani ekonomide onemli uygulamalar yapiyor; yakindan izlemek iyi olur.
Hint usulü nazar boncuğu.
Alına sürülüyor.
Nazar değmemesi istenilen heryere sürülüyor.
Hindologlarımız: Harezmi. Biruni. Cemil Meriç. Halide Edip Adıvar. Yusuf Hikmet Bayur. Müfid Yüksel.
Garbiyat Enstitüsü’ne Şarkiyat Enstitüsü’nü de ekleyerek Büyük Asya’yı da inceleme gündemimize alabiliriz. Çin, Hindistan, Rusya, Türkistan, İran kapsanmış olur.
Rumeli ve Hindistandaki tecrübelerimiz benzer; Osmanlı, Babürün yolunu izlemiş. Her iki bölgede Türk varlığı, katman katman. Babür’ün Hindistan’da, Osmanlı’nın Rumeli’nde öncesinde Türkler var.
Rumeli’nde “Elhamdülillah Türküz” derler. İslam ve Türklük içiçe. Hindistan’ın da aynı kategoride olduğunu görüyoruz.
Türk, İslam’ın taşıyıcısı olmuş. Babür, Osmanlı’nın çöküş evresine  yaklastığı devrelerde zuhur ediyor. İlişkiler bildiğim kadarıyla hemen baslamıyor. Ama farklı zaman ve coğrafyalarda Türk’e olan bakış ve Türk’ün tarzı değişmiyor.
Andre Wink. The Making of the Indo-Islamic World.
Başka kitapları da var.
Hindistan için imam Rabbani de çok.önemli.

Hindistan’daki tesisin açılış seremonisi esnasında Tanrılarının olduğu çerçevenin sağ ve sol üst köşelerindeki sembol gücü temsil ediyor ve Hint Mitolojisi üzerinde temellenen Almanların Nazizm sembolü olmuştu. Bu çerçeve içeriğindeki simgelerin derin anlamları var .

Hindistan’da gerginlik görmedim. İslam ülkeleri mezhebsel bölünmede. Ana Hindistan’da dinler, mezhebler, tanrılar, insanlar, hayvanlar içiçe. İnancın ülkesi. Batı, inançsız.

İnternette bir Hindoloji blogu oluşturabilirsin. İngilizce, Türkçe, Urduca, Arapça.

Türkistan faslından; Batı’nın Doğu’dan aldıkları hep karşımıza çıkıyor. Kasrı Şirin Antlasması ve takibeden Mısır Seferi, Doğu ve Türkistan kaynaklarının yolunu tıkamış, düşüncemizin donmasına sebep olmuş; boşluk Güney’den (Mısır) aktarılan sosyolojimize aykırı Eşarilik ile doldurulmuştur.
Başbakan Muti çok zeki ve çalışkan, yılların Kongre Partisini iktidardan indirdi.
Pakistan ile araları çok açık. Biz o konuda işlev üstlenebiliriz.
Hindologlarımız: Harezmi. Biruni. Cemil Meriç. Halide Edip Adıvar. Yusuf Hikmet Bayur. Müfid Yüksel.
Hindistan da Urduca bilenlerin olduğu kurum dernek vakıf vb bulup organize etmeli.
By Bilge Tonyukuk Enstitüsü zaman: Ocak 22, 2017
leventagaogluhttps://www.agaoglulevent.com
Düşünür, Araştırmacı Yazar, Şair. 1983 yılından buyana ihracat profesyoneli olarak çalışan Levent Ağaoğlu, 1997-2001 yılları arasında Hong Kong’da yaşadı; yaklaşan Büyük Asya Yüzyılı’nın ayak seslerini duydu hep. İsmail Gaspıralı’nın “Dil’de, Fikir’de; İş’te Birlik” idealinin peşinde koşarak Türk Evi, Düşünce ve İş Ocağı kitap serileri üzerinde çalışıyor; mütefekkir ve müteşebbis gözlem ve birikimlerini yazıya geçiriyor.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

TWITTER

Son Eklenenler